Dla pacjentów

Regulamin wizyt

Umawianie pacjentów na wizytę.

Na każdą wizytę pacjent powinien się zapisać po wcześniejszym ustaleniu terminu wizyty  (telefonicznie, osobiście bądź kanałem elektronicznym). Pacjenci zapisywani  są przez personel pracujący na rejestracji. Rejestracja po przeprowadzeniu wstępnego wywiadu szacuje ile czasu zarezerwować na wizytę. Na standardową, wizytę pierwszorazową wizytę przeznaczamy 45 minut,  na pozostałe wizyty i kontynuację leczenia są wyznaczane indywidualne długości wizyt. Lekarz nie udziela konsultacji dotyczących wariantów leczenia przez telefon.

 

Potwierdzanie wizyt.

Każda wizyta potwierdzana jest 1 dzień wcześniej przed zaplanowana wizytą przez Rejestrację Kliniki poprzez kontakt telefoniczny. W przypadku braku możliwości skontaktowania się, wysyłana jest wiadomość SMS lub mail z prośbą o potwierdzenie wizyty do godz 20:00. W przypadku braku jakiejkolwiek informacji zwrotnej umówiona wizyta zostaje skrócona do 30 minut lub anulowana (w zależności od decyzji personelu rejestracyjnego). Jeżeli z jakiejś przyczyny nie mogą państwo przybyć na umówioną wizytę prosimy o jak najszybsze powiadomienie o tym Rejestrację Kliniki – drogą telefoniczną, sms, mailową bądź przez formularz kontaktowy na naszej stronie. 

 

Spóźnienia na wizytę.

Spóźnienia na wizytę powyżej 15 minut są traktowane jako rezygnacja z wizyty. Po tym czasie przyjmowany jest kolejny zapisany pacjent lub ponadplanowy pacjent z bólem. Istnieje możliwość przyjęcia Pacjenta spóźnionego pod warunkiem zgody lekarza bądź po wszystkich planowych Pacjentach w danym dniu.

Odwoływanie wizyt.

W interesie pacjenta jest powiadomienie gabinetu o rezygnacji z umówionej wizyty, gdyż opłata za nie odwołanie wizyty
i zarezerwowany bez potrzeby czas lekarza wynosi 80,00 PLN za każde 30 minut. W przypadku wizyt refundowanych Pacjenta mamy obowiązek wykreślić z kolejki oczekujących. Prosimy o odwołanie wizyty 1 dzień wcześniej a w nagłych wypadkach (np. choroba) przynajmniej w dniu wizyty parę godzin wcześniej. Dzięki temu, inny Pacjent wymagający opieki stomatologicznej  będzie mógł skorzystać z tego zwolnionego w grafiku miejsca. Dodatkowo przyczynimy się do skrócenia kolejki oczekujących Pacjentów na kolejną wizytę, co leży w interesie wszystkich Pacjentów.

 

Kolejność przyjmowania pacjentów.

Pierwszeństwo mają osoby zapisane na wizytę. Zależy nam na dobrej organizacji pracy kliniki, szanujemy czas naszych pacjentów i staramy się nie dopuszczać do opóźnień w ich przyjmowaniu. Niestety czasami występują nieprzewidziane sytuacje i niektóre zabiegi się przedłużają, (nawet standardowego leczenia nie można precyzyjnie zaplanować w określonych ramach czasowych). Może się, więc zdarzyć, że zabieg się przedłuży i kolejny pacjent zostanie przyjęty z pewnym opóźnieniem. Za co z góry przepraszamy i prosimy, aby pacjenci mieli przygotowaną odpowiednią rezerwę czasową na wizytę i ze zrozumieniem podchodzili do kilkunastominutowych opóźnień. Oprócz wykonania zaplanowanych na dany dzień zabiegów możemy przyjąć ponadplanowo pacjentów z powikłaniami bólowymi (zazwyczaj ma to miejsce pomiędzy Pacjentami bądź w miejscu powstania luki w grafiku pracy danego lekarza).

Płatności.

W Praktident Medical Clinic uznajemy następujące formy płatności: gotówka, karta płatnicza, raty (po spełnieniu wymaganych formalności, w momencie zaksięgowania środków na koncie). Istnieje możliwość płatności przelewem (przedpłaty) jedynie w przypadku jeżeli przelew zostanie zaksięgowany na koncie bankowym kliniki dzień przed wizytą.

Pacjencie prosimy – współpracuj z nami

Zależy nam na dobrej organizacji pracy placówki i dokładamy wszelkich starań, aby opóźnienia w obsłudze się nie zdarzały. Natomiast jeżeli do nich dochodzi – prosimy o wyrozumiałość, gdyż znaczna część rzeczy zależy od Ciebie – Pacjencie   Jeżeli masz jakieś sugestie odnośnie pracy naszego Ośrodka, prosimy o wypełnienie ankiety pod linkiem tutaj. 

Dlatego prosimy Cię drogi Pacjencie:

  • jeśli nie możesz przyjść do placówki w umówionym terminie – poinformuj nas o tym jak najwcześniej,
  • jeśli cierpisz na nagłe dolegliwości bólowe najpierw zadzwoń i zapytaj, czy możliwe jest Twoje przyjęcie,
  • pamiętaj, że bezwzględne pierwszeństwo przyjęć mają Pacjenci zapisani na wizytę,

Dobrze zorganizowana praca daje możliwość wykonywania świadczeń stomatologicznych na poziomie satysfakcjonującym zarówno Pacjenta, jak i cały personel.

Obsługa kart płatniczych

Wychodząc na przeciw oczekiwaniom naszych pacjentów, miło nam poinformować, że za wszystkie usługi i produkty można zapłacić kartami płatniczymi. Akceptujemy karty płatnicze i kredytowe : Maestro, Visa Electron, Visa, MasterCard, Diners Club i American Express. Oferujemy również obsługę kart zbliżeniowych firmowanych przez VISA lub MasterCard.


Znalezione obrazy dla zapytania obsługa kart płatniczych firmy


 

Leczenie na raty

Oferujemy Państwu możliwość finansowania leczenia w Praktident Medical Clinic w szybki i prosty sposób, w formie dogodnych rat.

MediRaty pozwolą Państwu wykonać zabieg już dziś, a koszty leczenia rozłożyć na 12, 24, 36, 48 lub 60 rat. Możliwość finansowania kosztów zabiegów nawet do 50.000 zł!
Aby skorzystać z płatności ratalnej MediRaty, poinformuj o tym lekarza podczas wizyty.

Lekarz przygotuje plan leczenia oraz określi jego przewidywany koszt. Ratalnie.com kontaktuje się z pacjentem telefonicznie w celu weryfikacji zdolności kredytowej. W ciągu kilkunastu minut pacjent otrzymuje gotową ofertę kredytową (co nie jest obligatoryjne). Umowa podpisywana jest za pośrednictwem kuriera, a środki są przelewane na konto kliniki, dzięki czemu można rozpocząć leczenie.

Skorzystaj  także z aplikacji e-MediRaty i dokonaj samodzielnie wstępnej zdolności kredytowej. Przy jej pomocy możesz również złożyć wniosek on-line.


Karty podarunkowe – PRAKTIDENT CARD

Karta Praktident Medical Clinic umożliwia pacjentom skorzystania ze zniżek na leczenie stomatologiczne.

Pragnienia, na które Cię stać !
To uśmiech sprawia, że stajesz się jedyny.

Skorzystaj z okazji i podaruj uśmiech sobie i innym.

Karta Praktident Medical Clinic działa jak bon towarowy.Nominały rozpoczynają się już od 150zł

Płacisz nią za zrealizowane usługi stomatologiczne, aż do wykorzystania środków znajdujących się na karcie.
Przykład:jeżeli kupisz kartę o wartości 300 PLN, płacisz nią za zrealizowane usługi, aż do wyczerpania limitu 300 PLN.

Z kartą Praktident Medical Clinic:
-masz darmowy przegląd
-przystępne wartości kart dla każdego

Nasi pacjenci korzystają już z kart, skorzystaj z nich i Ty !

O szczegóły pytaj pod nr:
71 359 05 90
601 883 853
lub osobiście w Praktident Medical Clinic
ul.Grabiszyńska 89
Wrocław

Jak przygotować dziecko do wizyty u stomatologa?

„Pierwsze wrażenie” to niewątpliwie klucz do postrzegania nowo poznanych osób, kształtuje się ono automatycznie w ciągu kilku sekund i zaważa na późniejszym postrzeganiu danej osoby. Podobnie sprawa wygląda w przypadku pierwszej wizyty dziecka u stomatologa.
Pierwsze spotkanie dziecka z dentystą może mieć bardzo duży wpływ na późniejsze nastawienie do leczenia  stomatologicznego.  I  o ile  pozytywne  nastawienie może  zaprocentować  bezstresowym, samodzielnym wchodzeniem naszej pociechy do gabinetu, o tyle negatywne skutki pierwszej wizyty mogą być jedną  z  przyczyn dentofobii.  Dzieci  bardzo  silnie przeżywają sytuacje trudne,  bardzo długo je pamiętają. Aby  uniknąć  takiej  sytuacji,  poniżej  znajdują się praktyczne wskazówki  dla rodziców,  które pomogą odpowiednio przygotować dziecko do pierwszej wizyty w gabinecie stomatologicznym.

 

PRZED WIZYTĄ, czyli co możemy zrobić w domu?

Rozmowa z dzieckiem – koniecznie poinformuj dziecko gdzie i po co idzie np. do nowego znajomego, który sprawdzi czy ząbki są zdrowe. Opowiedz, czym się zajmuje stomatolog, jak pracuje, dlaczego trzeba trzymać otwartą buzię. Rozmawiaj z dzieckiem w prosty i spokojny sposób, tak jakbyś opowiadał/a o czymś normalnym.  Nastaw dziecko pozytywnie! Dlaczego ? Dziecko odczuwa lęk przed nieznanym, obrazowe opisy świetnie trafią do wyobraźni małego dziecka i skutecznie mogą obniżyć poziom odczuwanego strachu.

Zabawa w dentystę – w domu, przy asyście np. mamy możecie leczyć zęby lalkom, misiom. Doskonałą zabawką może okazać się zestaw małego dentysty z ciastoliny.

Czytanie bajek – świetnym sposobem na oswojenie dziecka z sytuacją leczenia zębów jest czytanie bajek, w których ulubieni bohaterowie udają się właśnie do stomatologa np. „Kamyczek u dentysty”, „Julka poznaje świat. Idę do dentysty”, „Żyrafa Aldona idzie do dentysty”, „Mądra Zuzia idzie do dentysty”, czy „Ja chcę mojego zęba”. Rewelacyjnie sprawdzają się również bajki terapeutyczne „Rycerz i jego giermek” czy „Benio u dentysty” na www.bajki-zasypianki.pl

Dlaczego ? Dziecko poznaje nowe, nieznane wydarzenia w bezpiecznej sytuacji, z rodzicem, w domu, przy swoich ukochanych zabawkach i oswaja się z nimi, zaczyna rozumieć dlaczego dzieją się poszczególne czynności.

Planowanie wizyty – jeżeli jest to możliwe zaplanuj wizytę dziecka na taką godzinę, kiedy ma potencjalnie najlepszy humor, jest wyspane i najedzone. Wyjedź kilka minut wcześniej, aby się nie spieszyć i nie denerwować.

Dlaczego ? Pośpiech i chaos zwiększa napięcie i stres, co powoduje zwiększone odczuwanie bólu.

Zabieranie dziecka do stomatologa jako obserwatora – naszego towarzysza lub przy okazji wizyty  kontrolnej starszego rodzeństwa

Dlaczego ? Autorytet starszego rodzeństwa bądź rodzica zmniejszy obawy i zdopinguje dziecko  

Wizyta adaptacyjna – jeżeli jest to możliwe umów się z dzieckiem na wizytę adaptacyjną, gdzie będzie mogło oswoić się z gabinetem, narzędziami, stomatologiem. Po wizycie adaptacyjnej dziecko nie boi się już  odgłosu wiertła czy ssaka, nie jest też dla niego dziwne światło lampy do utwardzania wypełnień. Pozornie zwykła zabawa w gabinecie pracuje nad zaufaniem dziecka i oswojeniem lęku.

RODO- informacja dla Pacjentów

Szanowni Pacejenci !

W myśl ustawy o RODO udostępniamy podstawowe informacje o zakresie przetwarzania danych w naszej placówce. Jeżeli byś miał pytania odnośnie kwestii przetwarzanych przez nas danych – wyślij maila na adres : iod@praktident.pl

OBOWIĄZEK INFORMACYJNY
ZGODNY z Art 13 RODO
Informacje podawane w przypadku zbierania danych od osoby, której dane dotyczą

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej również „RODO”), informujemy, że:

  • administratorem Państwa danych osobowych jest Ośrodek Medyczny Praktident  z siedzibą przy ul.Grabiszyńskiej 89, 53-503 Wrocław
    zwanym dalej ADO,
  • Inspektorem ochrony danych w ADO jest dostępny pod nr tel.: 71 35 05 90 lub adresem e-mail: iod@praktident.pl
  • Państwa dane osobowe przetwarzane będą:
  1. na podstawie art. 23 i następne ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta, oraz
  2. w celu udokumentowania Państwa stanu zdrowia oraz udzielonych Pani/Panu świadczeń zdrowotnych,

a co za tym idzie odbiorcą Państwa danych osobowych mogą być osoby i podmioty wskazane w art. 26 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych,

  • w przypadku udzielania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych Państwa dane osobowe przetwarzane będą:
  1. na podstawie art. 2 oraz art. 49 i nast. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a w przypadkach, o których mowa w art. 12 i nast. ww. ustawy – na podstawie wskazanych przepisów szczególnych, oraz
  2. w celach weryfikacji Państwa uprawnień do uzyskania świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, a także w celach rozliczeniowych Narodowym Funduszem Zdrowia lub innym podmiotem finansującym,
  • Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich/organizacji międzynarodowej,

    Jeśli nastąpi potrzeba przekazania informacji do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych zostaną państwo o takim fakcie poinformowani osobą informacją.

  • Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okresy, o których mowa w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych (np. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania)
  • posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu przeciwko przetwarzaniu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z zastrzeżeniem jednak zasad gromadzenia i przetwarzania danych w dokumentacji medycznej, o których mowa w rozdziale 7 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz w przepisach ustaw szczególnych,
  • W przypadku naruszeń przepisów ochrony danych osobowych ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Organem nadzorczym jest: PUODO – Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • podanie przez Pana/Panią danych osobowych gromadzonych w dokumentacji medycznej jest obowiązkowe do realizacji celów Ochrony Zdrowia
  • Państwa dane nie podlegają profilowaniu
  • Państwa dane nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany.